søndag 10. februar 2008

# RSS og Atom - søndagshistorie med lykkelig slutt!

Her satt jeg på søndag morgen etter en lang og krevende 6-dagers uke og skulle ta neste jafs av kursopplegge. Ingen bønn, slev om øya går litt i kryss av trøtthet. Gøy å finne kommentarer på bloggen min, og gøy å svare på dem. Gikk optimitstisk videre. Google Reader var ikke samarbeidsvillig. Fikk bare skjermbilde med tomme rammer etter at jeg hadde "joinet".
Måtte gå løs på Bloglines. Masse info på skjermen, men hvor er det rette stedet å gå? Slitne øyne og ullent hode gikk i stå. Prøvde å gå andre veien ved å lete etter RSS symbolet på ønskede hjemmesider - f. eks. Plinius. Ikke noe symbol! Nå holdt jeg på å gi opp. nødtelefon til Heidi. Ikke svar. Fortvilet og oppgitt. Så ringer Heidi fra Kristiansand og med blid og tålmodig røst leder meg trygt gjennom første skritt. Etterpå gikk det som en lek. Hurra! Da har jeg ikke brukt dyrebare søndagstimer forgjeves!! En konklusjon er at utviklingen går så fort at opplegget allerede må justeres litt. Og, framfor alt - Hurra for Heidi! Redning i nødens stund!

Etiketter: , ,

1 Kommentarer:

Klokken 10. februar 2008 kl. 13:16 , Blogger Heidi sa ...

Ååå så fint at du fikk det til! Klem fra Heidi

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden